Işıklı Gölü Gezisi

Herkese merhaba! Umarım Kurban Bayramınız güzel geçmiştir. Ben bir aydır acayip yoğundum, hala yoğunum ama artık bayramda bir iki gün de olsa kafamı dağıtayım dedim. Önceden Işıklı Gölü'ne pek çok kez gitmiştim. Hatta burada paylaşmıştım ama silinen gönderilerim arasında. Ayrıca geçen sene gittiğimde Instagram'da suların çok çekilmiş olduğundan ve kuraklığın ne denli etkisini gösterdiğine ilişkin bir yazı paylaşmıştım. Şükür ki şu bir ay çok güzel yağmur yağdı. Gittiğimde gölün eskisinden bile iyi bir halde olduğunu gördüm.




Işıklı Gölü

İster ilk defa gitmiş olayım ister yüz kere, ülkemizin doğal ve tarihi güzellikleri karşısında hep ağzım açık kalıyor. Işıklı Gölü, Türkiye'nin Denizli'de çokta popüler olmayan ama gidildiğinde burası nasıl bilinmez diye düşüneceğiniz güzellikte bir yer. Denizli'nin Çivril ilçesinde ulaşımı kolaylıkla sağlanabilecek bir konumda. Denizli'nin merkezinden yaklaşık olarak 120km yani bir buçuk saat kadar bir sürede varılabilir arabayla. Işıklı Gölü Büyük Menderes Nehri, Kuti Çayı ve Karanlık Dere ile beslenir. Peki buranın güzelliği hangi özelliklerinde saklı, bakalım.



Lotus (Nilüfer) Çiçekleri...


Durgun suların sakinliğinde, ruhani bir mucize ortaya çıkar ve onu gören herkes büyüleyici güzelliğinde kaybolur - nilüfer çiçeği. Zerafetle yıkanmış olan ve yüzyıllar boyunca saygı duyulan bu zarif çiçek saflığın ve güzelliğin simgesi. Kasvetli bir gölün ortasından zarif bir şekilde yükselir ve narin yapraklarını açar. Doğanın sanatıyla hazırlanmış, her katmanı bir öncekinden daha büyüleyici olan canlı (beyaz, pembemsi) tonlardan  bir senfoni oluşturur. 

Evet bu gölün en hoşuma giden özelliği nilüfer çiçekleri. Gittiğimizde akşam vaktiydi, çoğu kapatmıştı yapraklarını. Dünya üzerinde nadir yerlerde yaşar nilüferler. Sandallarla gezip, bu muhteşem nilüfer çiçekleri içinde kendinizi peri diyarında gibi hissedebilirsiniz. Bu arada şunu da not düşeyim, yazın hiç buraya gelmemiştim önceden. Ve en çok bu gittiğimde büyülendim. Kesinlikle yazın gidip görülmesi gereken bir yer. Havanın açık olduğu sıcak bir günde en fazla buranın zevkini çıkartabilirsiniz. 



Bu gölün diğer bir özelliği ise su kuşlarının bulunması. Birçok çeşit kuşa denk gelebilirsiniz. Mesela deniz kartalı, küçük baladan, alaca balıkçıl... Biz sadece kaz gördük. 




Milli Park

Burası eskiden yoktu. Yenice sandalların oraya milli park yapılmış. Eskiden sadece küçük bir restoran vardı gölün yakınında. Şimdi ise çocuk parkı, izleme kulesi, restoran ve çeşitli kafeler bulunuyor. Olmasa da olurdu dedirtti açıkçası. 


Acayip zevk aldığım bir geziydi... Daha fazla resim:




***

IG: @kayipfisilti

Tüm gezi yazılarımı gör

Denizli'de gezdiğim tüm yerleri gör


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sağlık & Fitness Rutinim

Kar - Kısa Öykü | Kelime Oyunu 77

Dim Mağarası